دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود استاندارد

سامانه دانلود خودکار مقاله، کتاب و استاندارد

دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود استاندارد

سامانه دانلود خودکار مقاله، کتاب و استاندارد

پیوندها
  • ۰
  • ۰

خرید هود کن

نکات مهم برای خرید، نگهداری و تعمیر هود کن


• قبل از خرید هود باید به این نکته توجه داشته باشید که چه مقدار مساحت برای نصب این وسیله در اختیار دارید و آیا هودی که قرار است خریداری شود، برای اجاق گاز آشپزخانه ی شما مناسب است یا خیر؟ اندازه هودها باید متناسب با اجاق گاز باشد، پس بهتر است هودی انتخاب کنید که اندازه اجاق گازتان باشد تا تمام ذرات دود و مواد غذایی را خارج کند. همچنین اندازه آن باید با فضای آشپزخانه متناسب باشد.


• در مرحله بعد دقت کنید که این وسیله در حین داشتن قدرت مکش و سرعت انتقال بالا، صدای بسیار کمی ایجاد کند. اگر در آشپزی از روغن بسیار زیادی استفاده می کنید و یا هر روز غذاهای جدیدی طبخ می کنید و تمام وقت خود را در آشپزخانه هستید، بهتر است از هودهای قوی تری استفاده کنید، از هودهایی استفاده کنید که CFM (اندازه محفظه ای که هوا را خارج می کند) بالاتری دارند.


• پیشنهاد می شود جنس این دستگاه از نوعی انتخاب شود که در برابر گرما و حرارت مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی بتوانید آن را تمیز کنید و نگران لکه های آب یا چربی که بر روی آن باقی می ماند، نباشید. علاوه بر این فیلتر های استفاده شده در هود آشپزخانه بهتر است از نوع آلومینیومی باشند؛ زیرا این نوع فیلتر قابلیت شستشو و استفاده ی مجدد دارند و در مقایسه با فیلتر های دیگر به صرفه تر بوده و در مدت زمان های کوتاه و به صورت مداوم نیازی به تعویض آن نخواهد بود. توجه به این نکته ی مهم باعث صرفه ی جویی در هزینه های جانبی شما خواهد شد.


• هودی که خریداری می شود بهتر است دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک و کنترل از راه دور باشد تا در مواقع که احتیاج است بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.


نکاتی برای خرید هود آشپزخانه


هزینه


هودها با توجه به ظاهر و امکانات خود، هزینه های متفاوتی دارند. هرچقدر امکانات هود پیشرفته تر و طراحی آن شیک تر باشد و صدای کمتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است. هودهای زیر کابینتی، مقرون به صرفه تر هستند. بخشی از هزینه هود، به پروسه نصب و راه اندزی آن اختصاص می یابد، مثلا هودهای دارای خروجی هوا، باید کانال مناسبی داشته باشند تا گرد و غبار و بوهای نامطبوع را از آشپزخانه خارج کند و نصب این کانال ها هزینه راه اندازی آن را بیشتر می کند.

ابعاد هودها باید با اجاق گاز تناسب داشته باشد، پس پیشنهاد می شود هودی تهیه کنید که با اجاق گازتان متناسب باشد تا همه ذرات دود و مواد غذایی را جذب کند. درضمن ابعاد آن باید با فضای آشپزخانه سازگار باشد.

 

توان هود آشپزخانه

درصورتی که در آشپزی روغن زیادی مصرف می کنید و یا همیشه تمایل به طبخ غذاهای جدید دارید و بیشتر زمان خود را در آشپزخانه هستید، پیشنهاد می شود از هودهای پرتوان و پرقدرتی استفاده نمایید، هود هایی تهیه کنید که سایز محفظه ای که هوا را خارج می کند، بزرگتر باشد. (CFM)

 

طراحی زیبا

برخی از هودهای معمولی، از نظر زیباشناسی برای آشپزخانه های امروزی و شیک، مناسب نیستند. اغلب هودهای جزیره ای،  شومینه ای و دیواری طراحی مدرنی دارند که به زیبایی دیزاین آشپزخانه می افزایند. درصورتی که تمایل دارید هود زیبایی داشته باشید که در دید باشد، هود های شومینه ای، شیب دار و جزیره ای پیشنهادات خوبی هستند.

 

صدا

اکثر هود ها صدای زیادی تولید می کنند، یکی از متداول ترین شکایات مردم در رابطه با هود آشپزخانه، در مورد صدای بلند و عذاب آور آن ها می باشد. برخی از مدل ها صدای کمی تولید می کنند، اما در مجموع مدل بی صدایی تابحال در بازار وجود نداشته است.

 

نوع تهویه

بعضی از هودها کانال های دارند که هوا بیرون می فرستند و برخی از آنها هوا را به دورن خود جذب می کنند و آن را پاکسازی می کنند و مجددا بازمی گردانند. هودهایی که کانال هوا دارند، کارایی بیشتری دارند و قدرت مکش آن ها بیشتر است، اما راه اندازی آنها پیچیده تر است و شامل هزینه بیشتری می شود. در بعضی از آپارتمان ها نمی توان از هودهای دارای کانال هوا استفاده نمود، بنابراین چاره ای نیست که از هود های تصفیه ای استفاده کنیم. اگر که از هود تصفیه ای استفاده می کنید باید فیلتر آن را مرتبا نظافت کنید.

 

سرعت فن هود آشپزخانه

سرعت فن هود ها متفاوت است و بسته به نوع غذا و میزان دود و حرارت، این ویژگی را دارند که درجه آن را تغییر دهید. هودهایی که چنین ویژگی دارند بیشتر پیشنهاد می شوند چراکه کارایی بیشتری دارند. میزان ۵ تا ۶ درجه برای این امر کفایت می کند، در حقیقت با تغییر آن میزان مکش آن کم و زیاد می شود، اما با زیاد کردن درجه سرعت فن، صدای آن بیشتر می شود.

 

آسان نصب

نصب هود هایی که کانال جداگانه برای هوا دارند، سخت تر است و باید افراد کاربلد آن را انجام دهند. اما بعضی از مدل ها بسیار راحت قابل نصب و راه اندازی هستند و شما به آسانی می توانید خودتان این کار را انجام دهید. برخی اوقات پرداخت هزینه بیشتر برای راه اندازی، ارزش آن را دارد که هود بهتری خریداری کنید.

  • ۹۸/۰۲/۲۲
  • حیدر عبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی